Thursday, 9 June 2011

Dah cantik tapi tak bersyukur langsung

Zaman skg ni semua org nk berebut-rebut nak cantik. Sampai guna botox la, cucuk sana, cucuk sini untuk kelihatan cantik. Dorang langsung tak bersyukur dengan wajah dorang yg asli tu.

Bab kata org mcm cendawan tumbuh jak. Pakai kontek lens la, pkai susuk la dan bnyak lg la. Da cantik tp tak bersyukur. Nnt kena tarik balik baru menyesal.

Tapi siapa jgk taknak cntik kan, semua nak cntik tp jgan la sampai menyakitkan diri sndiri. Mengubah ciptaan Allah kan perkara yang HARAM !!!. Alis kening pun haram kecuali ada sebab tententu kalau bab cantik memang haram sebenarnya nak alis kening ni.

Rasanya mana lg cantik yg original ke or yg dah kena ubah ????

5 comments:

Cik Jari Tembam said...

sungguhnya ciptaan Allah swt yang asal itu lebih sempurna dan bermakna. Kalau cantik tp plastik buat apa, ye tak hehehe :)

iffah imani said...

betol tu yang alis kening tu kadang2 ada buat coz kening tak balance ,sebelah tinggi sebelah rendah...biasaya lah setiap manusia ada kelebihan dan kelemahan...

Mira Zali said...

terima kasih di atas peringatan.. ^_^

zuwaidah said...

bersyukur dgn apa yang ada. cuma jaga penampilan agar lebih menarik, kepuasan utk diri sendiri dan sang suami heheheehehe

syieda said...

ais kening tuu mmg dah jdi trend..nseb baek syieda terpelihara dari buat alis tipu tu... insyaALLAH...